Stop, achteruit! Een giraffe. En nog een keer!

5 oktober 2014 - Umkhanyakude, Zuid-Afrika

Even een snelle update. De rit van Johannesburg naar Mkuze was een flinke zit. Veel vrachtverkeer, terwijl inhalen lang niet overal mogelijk was.

Bij African Spirit Gamelodge fijn huis met 2 aparte slaapkamers, veranda met uitzicht en bbq in de boma. Eerste dag naar Mkuze Reserve voor do-it-yourself gamedrive. We spotten diverse bokjes, neushoorn met jong. Rens roept opeens STOP, achteruit!!!! Een giraffe!!!! We denken dat hij ons fopt want hoe kunnen we zo'n beest over het hoofd zien. Dat kunnen we dus..... Onze ranger doet zijn best! We zien nog meer bokjes, zebra's, nijlpaarden, nog meer neushoorns en giraffes.
Op dag 2 zijn we lekker aan het rommelen in de tuin en bij het zwembad. 's Middags gamedrive met Jesse. Gewoon door de struiken heen scheuren. Weer bokjes, zebra's, neushoorns, leguaan, buffels en een cheeta! Wauw.

Vanochtend naar Hwuhwule-Imfolozi gereden. We zijn nog maar net de lodge uit als Rens STOP roept, een giraffe. We geloven hem niet want het is precies bij de boomstomp die Ilse eerder voor giraffe aan zag. Grapje? Nee, een giraffe en nog meer ook met jonkies. In Hwuhwule spotten we al snel neushoorns met jonkies, olifanten en op weg naar Hilltop camp een boze olifantenstier. Voor ons moeten een paar auto's achteruit voordat hij de struiken induikt.
We hebben net de lunch op. Rens speelt even en straks rijden we verder naar ons bushcamp.

En ondertussen wacht ik nog even een telefoontje van African Spirit af, ik mis een credit card en heb deze vanochtend daar voor het laatst gebruikt.........

Tot later.

1. Jeanne en Giel:
    5 oktober 2014
    Hey Rens wat goed van jou dat jij de dieren ziet en papa en mama niet
    Je kunt zo een wildranger worden veel plezier en goed blijven kijken gr opa en oma
  2. Teun en Annemie:
    Hallo vakantiegangers,

Jullie hebben wel de smaak te pakken hoor.
    Maar als het kan, groot gelijk.
    Wij zijn ook net terrug, met de camper.
    Vandaar dat ik nu pas reageer.
    En pas in Zuid Afrika, en al zoveel dieren gezien.
    Rens, houd de oogjes maar goed open.
    Dan ben je de oudjes steeds voor.
    We hopen dat jullie goed weer hebben daar.
    Is het er nu voorjaar?
    Geniet ervan met jullie drieën.
    Groetjes Annemie, PS ik hoop dat je je creditcard gauw weer
    Terug hebt.
  3. Riet:
    Oplettende Rens!
    De creditcard is geblokkeerd?
  4. Dick en Riet Ouwehand-Struijk:
    5 oktober 2014
    Geweldig, zo'n waakzaam mannetje in jullie reisgezelschap. Veel succes met het terugkrijgen van je creditkaart. Zoals je ziet kan ik inmiddels ook weer meedoen op internet.
    Hi-five voor Rens. Groeten van Opa Dick
  5. Cobi:
    6 oktober 2014
    Rens, ogen maar goed open houden en niet in slaap vallen terwijl jullie reizen.
    Hoop dat jullie die credit kaart terug krijgen.
    veel plezier.
  6. Hedi:
    6 oktober 2014
    oh, wat een mooie avonturen weer! Geniet lekker verder van de big5 en al het moois dat jullie zien.
    liefs, Hedi