We zijn weer thuis.

26 februari 2014 - Hilversum, Nederland

En dan is het woensdag 26 februari. Een week geleden is er een einde gekomen aan onze verre vakantie.
De onrust in Bangkok maken we niet live mee, gelukkig maar. want vanuit de sky train zagen we wel de kampementen van de demonstranten.(de ochtend na ons vertrek, ontruimt de oproerpolitie dit kamp en vallen er doden en gewonden)
De terugvlucht terug verliep prima. Voordeel van de nachtvlucht met Emirates vanaf Bangkok, is die nacht. We sliepen allen een groot deel.
Ook nog het stuk naar Schiphol.
Op Schiphol direct paspoortcontrole aan de gate en toen richting de bagageband. Mama, die meneer praat Nederlands. Een opmerking van Rens, die we de afgelopen week nog vaker gehoord hebben. De buggy liet op zich wachten, en wij dus de opa's en oma's.
Hey, waar is Rens nou? Trots liep hier op hen af, dolblij met zijn ballonnen vliegtuig.
Koffie drinken met elkaar en daarna naar huis.
Rens kletste volop, over van alles, bijna niet over de vakantie, haha.
Thuis lag in no time al het speelgoed op de vloer, en klonk er regelmatig een kreet van opluchting dat ook die ene auto er toch ook nog was.

De eerste nacht thuis, werd het begrip jetlag weer werkelijkheid. Rens was om half 3 alweer wakker. Half negen Aziatische tijd, goed bezig.
Een uur nog aanrommelen, en toen toch maar naar beneden. gelukkig was Rens wel gezellig.

De ochtenden daarna verschoof Rens zijn ik ben wakker tijd, en werd hij zondag om 7 uur wakker. Daar zijn we blij mee. Want zelf voelen we het tijdsverschil ook wel.
We zijn weer thuis, en dat voelt goed. Rens is in zijn sas, dus wij ook.
Rene heeft alweer paar dagen gewerkt, dat levert hem weer 2 vakantiedagen op voor later in het jaar. Rens went weer op het kdv en brengt zijn vriendje Puk naar huis en neemt afscheid van hem met een dikke knuffel en dank je wel. (nou ja, wennen? als hij niet weg is geweest) en Ilse rommelt thuis en naait voor de carnaval.
daar ronden we komend weekend deze vrije maanden mee af, maandag werken we weer alle drie.

We kijken terug op een mooie reis, die boordevol afwisseling zat. Een terugblik op aantal praktische zaken:
met de zelfvoorzienende 2+1 premier camper van United in Nieuw- Zeeland naar de accomodaties in Zuid-Oost Azie. Waar we meestal weer de deur uit moesten voor ons eten en drinken.
De formule van soort van pleisterplaatsen in ZO-azie, pakte goed uit. De jetlag verwerkend in Chiang Mai, wetend dat we daar 1 week waren was fijn.
Toen een paar reisdagen, met bus naar Chiang Khong, 2 dagen slowboat en toen 7 dagen Luang Prabang, daarna 7 dagen Siem Reap, bus naar Battambang, 1 dag daar, met taxi en boot richting Koh Chang, 4 dagen daar en afsluitend met taxi naar Bangkok voor 4 dagen.
Een contrast met Nieuw-Zeeland waar we met ons huis op wielen, bijna dagelijks en route waren op de bonnefooi.

We hadden accomodaties vooraf geboekt, op 1 nacht na. Dat was prettig, om te weten dat de kamer en omgeving geschikt was voor ons 3.

De buggy hadden we niet willen missen. Het bood Rens een eigen plekkie, om te eten, te slapen, om te turen, om afstand te bewaren.
We gingen met 2 grote tassen op pad, North Face duffel met L, trolley met rugbanden Human Nature. Die laatste niet op de rug gedragen. En 3 stuks handbagage. Kleding hadden we voor 4 seizoenen bij ons. Volgende keer, toch minder shirts en een dunne fleece en een vestje hoeft niet.

Patapum, deze rugdrager hebben we in Nieuw Zeeland regelmatig gebruikt, vooral de laatste kilometers. In ZO-Azie was het te warm voor deze drageren werd Rens ook te zwaar. Mooie natuur door kunnen beleven, niet willen missen.

Deze ervaringen nemen we mee voor een volgende reis....wanneer en hoe en wat? Dan horen jullie het!

Dank voor het volgen van onze avonturen, tot ziens in levende lijve, groet RIR

1. Elisabeth Ouwehand:
    27 februari 2014
    Hallo mensenkinderen
    Ben erg blij dat alles goed is gegaan en dat jullie weer thuis zijn.
    Ik heb genoten van alle verhalen en die heb ik nog opgeslagen dan kan ik ze nog een lezen.
    tot ziens tante elisabeth
  2. Teun en Annemie:
    27 februari 2014
    Fijn dat alles in Bangkok goed verlopen is. Toch spanend. Jullie hebben een onvergetelijke reis gemaakt. Nu zullen de herineringen zo lanzaam weer een voor een terrug komen .en daar kun je dan van genieten. Ilse we wensen je een fijne carnaval Rene houd daar niet zo van, heb ik gehoord. En dan weer aan het werk! Fijn dat we alles konden volgen. Tot de volgede keer. Tot ziens groetjes en een knuffel voor Rens, Teun en Annemie.