Fietsen en naar huis

3 september 2018 - Nederland, Nederland

We wandelen naar het park rond de KL tower. Daar is een boomtoppenroute met hangbruggen. Leuk, maar na ons verblijf in de echte jungle toch ook wat saai. Rens en René gaan daarna naar boven om het uitzicht vanuit de KL tower te bekijken. Ontzettend veel hoogbouw maar ook nog wijken met traditionele laagbouw. En hoewel het vol lijkt is er nog veel bouwactiviteit te zien. We lunchen bij een foodcourt, even afkoelen in de airco. Daarna lopen we naar het park bij de Petronas towers. Daar ligt een grote speeltuin, maar zo heet dat glijden niet lukt. Rens koelt af in het water. 's Avonds eten we bij BBQ nights. Ook weer lekker. Om 6:30 gaat de wekker want we gaan vanochtend fietsen met Mike Bikes. Het vertrekpunt ligt op 5 minuten lopen. Goede fietsen met versnelling en handrem staan klaar. Ook voor Rens staat er een stoere bike. Sin rijdt voorop en Hin sluit de rij. Tussendoor fietst ook de Limburgse Mike mee. Met duidelijke aanwijzingen loodsen de mannen ons veilig door het verkeer. De scherpe fluitjes en onze hesjes vallen goed op. We zijn een attractie op zich. Eerst rijden we naar de oude wijk met authentieke laagbouw. We stoppen bij de markt en lopen een rondje. Drinken daar in het oudste café gerund door 2 bejaarde zussen koffie. Stoppen bij een moskee, Chinese tempel, Hindu tempel. Fietsen door Chinatown, Little India. Heerlijk om zo de stad te zien. We lunchen bij de sportsclub waar we dankzij Hin's lidmaatschap binnen kunnen. Kijken uit over independence square waar vrijdag onafhankelijkheidsdag wordt gevierd. Dankzij Rens zijn uitstekende fietsvaardigheid en de oplettendheid van Sin, Hin en Mike fietsen we alle 3 ontspannen rond. Top om te doen. Na 4 uur en 15 kilometer is het ook wel lekker als we de fietsen weer inleveren. Rens en René gaan lekker zwemmen. We eten onder de Petronas towers en halen bij verschillende restaurants ons eten. Ondertussen kijken we uit over de verlichte fontein. Leuke lichtshow. Daarna ook nog even buiten, maar de live muziek is voor Rens iets teveel. De laatste dag moeten we natuurlijk de tassen pakken. Gaan we met de gratis roze GoKL-bus naar Berjaya Times Square. Er is een pretpark in het winkelcentrum, maar Rens is het er niet mee eens dat hij niet in de achtbaan gaat. Dus laten er het pretpark voor wat het is. We gaan bowlen. Eerst een potje zonder bumper, daarna met bumper. Die laatste variant is voor Rens en Ilse gunstig. René en Rens zwemmen nog even lekker. We eten nogmaals bij BBQ nights. Ons gewenste ritje naar KL Sentral met Grab lukt niet. Geen chauffeur die onze aanvraag overneemt, blijkbaar zijn er genoeg beter renderende ritten mogelijk. De taxichauffeur vraagt 3 keer de Grab prijs. Gaan we toch met de monorail. De KLIA ekspress brengt ons snel naar de luchthaven. Checken in en gaan door de controle. Ilse informeert naar comfortabele wachtplekken. En we hebben dan ook heerlijke stoelen. Rens slaapt alvast een paar uur. Als we uiteindelijk richting vliegtuig lopen, blijkt bijna iedereen al aan boord. Hoeven we ook niet in de rij te staan. Op een flinke luchtzak na, is het een rustige vlucht. Rens slaapt nog lekker door. De 3 uur overstaptijd op Dubai brengen we koffie/thee drinkend door en Rens speelt in de kids area. Vanwege uitgebreide controles duurt het boarden een stuk langer en vertrekken we met 3 kwartier vertraging, die halen we onderweg bijna helemaal in. Procedures op Brussel gaan redelijk snel, de auto zo opgehaald. Onderweg bij Antwerpen nog een half uur file. En dan thuis. Iets opruimen en proberen een jetlag te voorkomen. Dat zal nog wat inspan vragen. Het was een mooie vakantie.