Draken

13 oktober 2014 - Winterton, Zuid-Afrika

De laatste dag in St Lucia hebben we in de ochtend een boardwalk langs de oever van het meer gemaakt en door de "duinen" tussen het meer en de oceaan. Hier en daar zagen we de krokodillen en nijlpaarden liggen. En op sommige stukken zie je dat er een nijlpaard snelweg is: voetsporen tot en met. Rens deed goed mee met het spelletje net geen natte voeten halen in de branding: haha papa ik ben toch blijven staan maar dat was niet de bedoeling. 's Middags naar het crocodile centre waar we van heel dichtbij de beesten zagen, ook werd er gevoerd maar alleen de kleintjes hadden trek. Ter afsluiting nog een keer de bbq aangemaakt.

Het is wel makkelijk dat Rens elke dag op tijd wakker is. Nu reden we even na 8u weg. Ruim 400km naar de Drakensbergen. Eigenlijk wel fijn om dat op zondag te doen, dat scheelt best wel wat (vracht)verkeer. En het grootste deel was meerbaans, al wordt hier over het algemeen de vluchtstrook ook al gewoon als rijstrook gebruikt. Onderweg even een koffiestop gemaakt en een lunchpauze gehouden. De laatste 5km naar Ardmore guestfarm was onverhard. We hebben een leuk riet bedekt huis met jacuzzi en open haard als extra luxe. En een top uitzicht op de bergen. De beesten lopen los rond: eenden, paarden, honden. Beetje onhandig dat er geen stroom was in de hele vallei.... en dat schijnt tot zo rond 23u geduurd te hebben, maar dat hebben we maar niet afgewacht. We verblijven hier met halfpension, al had Rens genoeg aan het brood bij het vier gangen diner.

Vanochtend haalde Rens bij het ontbijt de eventuele voedselachterstand weer in. Daarna zijn we verder richting de bergen gereden en hebben de Fern Forest walk gedaan. Langs de rivier / waterval omhoog klimmen, soms op handen en voeten en tussen de varens door weer naar beneden. Best pittig, gelukkig hoeven we ons over onze klimgeit geen zorgen te maken. Die gaat als een speer en is nogal behendig. Dat is mooi want morgen gaat hij met mij een canopy tour doen en Ilse zoekt waarschijnlijk een spa op.
Terug op de farm is het relax en speeltijd en zo dadelijk weer dineren; dresscode is "as you feel".

1. Jeanne en Giel:
    13 oktober 2014
    Smakelijk voor zo meteen Geniet er nog van
    het gewone leven begint zo weer.....................
    Goeie terugreis Dikke Kus
  2. Hans van Dijk:
    13 oktober 2014
    Wat fijn dat het tijdsverschil niet aanwezig is en dat Rens nu gewoon op tijd kan op staan. Nog veel plezier en tot in Nederland.
    Gr. Hans en Jolanda
  3. Tineke Bergsma:
    13 oktober 2014
    Genoten van jullie reisverhalen zou er zo zin in krijgen. Bijzondere ervaringen!!!. Mooie reis.veelplezier nog!!
    Groetjes Tineke en Bart Jan
  4. Teun en Annemie:
    14 oktober 2014
    Hebben jullie nog zin om weer naar huis te komen?
    Met zoveel avonduren, heb je altijd zin naar meer toch!
    We wensen jullie nog heel veel plezier.
    En dan weer veilig thuis.
    Wij gaan met de kleinkinderen naar de Beeksebergen 4dagen,
    Ook leuk toch.
    Geniet nog, en tot horens.
    Teun er Annemie