De route in KZN

25 september 2014 - Schiphol, Nederland

We doen dus een rondje Kwazulu Natal. Ook dit keer vliegen we weer met Emirates via Dubai naar Johannesburg. We komen laat in de middag aan en hebben een accommodatie dichtbij het vliegveld uitgezocht: www.sleepeezy.co.za.

De volgende dag gaan we ruim 400 kilometer rijden richting Mhkuze; we gaan lekker op het gemak acclimatiseren bij www.africanspiritgamelodge.co.za. We kunnen al wat gamedrives doen en in de omgeving is ook allerlei natuurschoons te vinden.

Daarna gaan we naar Nselweni Bushcamp (Imfolozi Game Reserve - Mpila Resort) www.kznwildlife.com. Hier slapen we haast in het wild, alleen de olifanten worden op enige afstand gehouden, alle andere beesten kunnen tot op het zondek komen.... Dat wordt lachen met de barbecue. Hoe we het doen, dat is nog niet bekend. Maar de big five MOET gespot worden!

Rond St Lucia kan je allerlei watergerelateerde activiteiten ondernemen. Ook hier uitkijken voor het wild. Het schijnt dat de nijlpaarden soms tot bij het zwembad van het guesthouse komen. En krokodillen zijn er ook genoeg te zien. Het is einde van het seizoen, de kans op walvissen is minder groot. Maar er schijnen ook toffe duinen te zijn. We hebben een ruim appartement bij www.littleedensaintlucia.com

Tot slot gaan we ons nog een paar dagen laten verwennen in de buurt van de Drakensbergen. Geen selfcatering maar half pension. Ze schijnen daar ook iets met keramiek te doen, maar dat is voor mij (René) niet per se nodig. Liever een bergwandeling en vooral goed eten en drinken bij www.ardmore.co.za

En dan is het weer tijd om naar Johannesburg te rijden, opnieuw zo'n 400 kilometer. Mocht je denken dat dat dan ongeveer 4 uur duurt, dan hoop ik dat je gelijk hebt. Maar de eerdere ervaringen neigen meer naar 7 tot 8 uur. Gelukkig staat er bij Hertz een grote auto voor ons klaar.

1. Elisabeth Ouwehand:
    26 september 2014
    hè gezellig dit verhaal, ik bestel vast een keramisch potje of zo, vroeger veel gedaan met keramiek.
    veel plezier en goede reis
  2. Bert Jonkman:
    26 september 2014
    Ik wens jullie alvast heel veel plezier!
  3. Hans van Dijk:
    29 september 2014
    Hoi Ilse, René en Rens, wij wensen jullie veel plezier in zuid-Afrika. Geniet ervan en wij gaan dat ook proberen over een paar weken. Gr. Hans en jolanda
  4. Janine:
    1 oktober 2014