Ik voel nattigheid

12 augustus 2016 - Tambon Khlong Sok, Thailand

Vanochtend werden we wakker en lazen we het nieuws over aanslagen in het zuiden van Thailand. En juist vandaag stond een reisdag naar Khao Sok via Surat Thani gepland. Besloten toch de planning aan te houden en op te letten.
De taxi was er op tijd en we reden zo naar Don Muang airport in Bangkok. Vandaag is het een nationale feestdag (verjaardag van de prinses en ook moederdag). Dat scheelde ongetwijfeld in wat verkeersdruk. Op de airport waren we zo ingecheckt en hoefden we daarna maar een uurtje te vliegen. Surat Thani international airport, of station Hilversum, het grootste verschil is het aantal autoverhuurders en touroperators. Verder maakt het elkaar niet zoveel. Even snel de administratie regelen en daarna op pad met de Toyota Hilux Vigo (of zoiets). In ieder geval een grote 4x4. Rijdt lekker, moeten alleen nog ontdekken hoe we voorkomen dat de ramen aan de buitenzijde beslaan...
Hoe dichter bij Khao Sok hoe meer jungle en veeeeeeel regen. Treehouse resort was zo gevonden. Met de leenplu soort van droog naar ons bird watching house. Hier en daar lekt het. Personeel heeft nog wat maatregelen getroffen, maar zien hoe het gaat. Zojuist gegeten en Rens staat nu te wachten voor een potje poolbiljart.