Nat in Bangkok

25 augustus 2016 - Bangkok, Thailand

Vanochtend op tijd uit de veren om naar het Grand Palace te gaan. Met de boot met oranje vlag vanaf de sathorn pier. Bij tha Thien pier eraf, en toen lopen. Één pier verder had ook gekund merkten we al snel. Het advies is om vroeg te komen ivm hordes bezoekers.... Nou dat klopt, ook vlak voor 9u al veel mensen. Heel veel. Eenmaal binnen, tweemaal 500 baht, Rens gratis...ziet Ilse al snel de alternatieve route waar minder mensen zijn. We vergapen ons aan al het bling bling en de grootsheid. Gelukkig zijn er galerijen met muurschilderingen, waarin Rens apen en monsters herkent. En daar is schaduw, want inmiddels is het bloedheet. Het zweet gutst van ons lijf. Nat dus. Rens en Ilse bidden bij de emerald buddha (die van Jade gemaakt is). Rens vond deze maar klein en heeft gelijk, slechts 60 cm.
Ons zwembad bij Ibis Riverside is twee keer zo diep, daar brengen we de middag door. Nat dus. Ilse en Rene wisselen de massage af. Rens geeft aan zijn vriendjes te missen, en heeft een dipje. Het vooruitzicht dat we vanavond naar het reuzenrad gaan doet wonderen. Na een powernap richting Asiatique. Met het 3 baht pontje naar de overkant van de Chao Praya rivier, en bij de sathorn pier stappen we op de gratis shuttle boot. Wel even wachten. Daar maakt de ondernemende Thai gebruik van een loopt de rij voorbij met een bord, speedboat Asiatique, no line, 20 baht. En best wel wat mensen gaan overstag. Wij niet. Echt Hollands, haha.
Bij Asiatique direct naar het reuzenrad, opnieuw een happening voor Rens. Hij zag de hele stad, en het oplichten van de lucht achter de wolken. Mooi om de natuur zo te zien, en Bangkok draait door . Totdat de hemel sluizen open gaan, en we zelf ineens midden in de nieuwsberichten van de afgelopen dagen lopen. Bangkok overspoeld door wolkbreuk. Nat dus. Fijn dat onze Family room ruim is, de natste kleding hangt niet in de weg. Nog één nacht hier en dan zit het erop.