Puebla

15 april 2017 - Heroica Puebla de Zaragoza, Mexico

We zijn in Mexico. De reis was lang maar verliep voorspoedig. In Bogota moesten we even rennen, want vanuit Madrid hadden we door tegenwind vertraging opgelopen. Ook de bagage haalde het: daar werd speciaal op gewacht. Mocht je ooit deze kant op willen, kijk eens bij Avianca. Veel mogelijk en nette prijzen. Ze vliegen alleen niet vanaf Schiphol.
In Mexico hadden we extra controle omdat we kaas mee hebben. Nederlandse kaas, no problemo, maar toch checken en dan geen idee hebben waar je naar moet kijken.
Die kaas is voor Charo. We bezoeken haar, man Sergio en Diego en Andrea. Met de luxe bus zijn we vanaf de airport naar Puebla gereden. Onderweg mooi zicht op de rokende vulkaan Popocatepetl. In Puebla slapen we zeer comfortabel in Casona Maria. De bagage konden we daar achterlaten toen we de stad in gingen. Eerst even naar de speeltuin daarna het centrum verder in. Vanwege een processie voor de Heilige Maagd waren veel straten autovrij. Dat was erg prettig. Mooie koloniale gebouwen. In allemaal verschillende kleuren. Al snel troffen we Charo en familie. Samen rond gelopen, lekker geluncht en naar het park. De kinderen speelden lekker samen. In het park ook naar het Arboterra geweest. Verschillende vogels, reptielen en interactieve displays. Dit alles rond een grote kunstmatige boom. Goed om de jetlag te vermijden.  Terug in het hotel, precies op tijd voor de regen losbarstte. Even opfrissen en een welkomstdrank op het dakterras. Uno  spelen en verstoppertje. Alles om maar geen jetlag op te lopen. Toch lagen we vroeg in bed. Rens werd om 3u wakker. Heeft niet veel meer geslapen. Ilse is de eerste uren met hem bezig geweest. Ik vanaf 5u. En dan duurt het best lang voordat er om 8u ontbeten kan worden. Zeer uitgebreid, veel warm Mexicaans eten. Altijd lekker maar niet op de nuchtere maag. Gelukkig ook heerlijke broodjes, cruesli, omelet. Goed gevuld gingen we op pad. Naar het fort van Puebla. Ooit hebben de Mexicanen daar de Fransen verslagen. Op 5 mei vieren ze dat echt. In de weken ervoor is het kermis. Alleen ging die pas later op de dag open. Rens moest het doen met suikerspin en botsauto. Na de late lunch zijn we in het reuzenrad geweest. Voor €1,50 pp, mooi uitzicht en goedkoper dan de botsauto. De fontein was voor de kids nog het leukst, doorweekt! Bij Sergio ouderlijk huis kennis met zijn ouders gemaakt. Daarna nog samen wat in het hotel gedronken. Rens wou er bij blijven maar week toch snel naar zijn bed uit. Hopelijk nu tot het ontbijt.

1. Elisabeth Ouwehand:
    20 april 2017
    Leuk hoor net alsof ik ook op vakantie ben, mooie foto's