Elk

31 augustus 2023 - Jasper Nationaal Park, Canada

26 aug

Daar gaan we opnieuw op pad. Verse broodjes bij Nester’s market, een gevulde koelbox achterin. Dat maakt dat we onderweg op de mooiste plekjes kunnen picknicken.
 Vandaag rijden we Maligne road, met diverse wandelingen op de route en aan het einde Maligne Lake.
Maligne Canyon wordt onze eerste stop. Onderweg zien we al snel verschillende elks. Zelfs dichtbij de weg, deze twee gaan klappen met hun geweien tegen elkaar aan. The rutting season started, be aware of agressive animals. Ofwel de bronsttijd is begonnen.
De parking bij Maligne canyon is nog vrij leeg, onze vroege opstaan loont.
We kiezen om bovenlangs naar brug 5 te lopen. Na 5 minuten wil ik een foto maken….geen telefoon….shit op het randje bij de wc…..Rens sprint terug, ik hobbel er achteraan…..
Yes! Hij lag er nog, de rest vd dag zingen de mannen ‘paspoort, pinpas, telefoon’ van Jochem Myer.
Tussen de naaldbomen slingert het pad , de bearbell rinkelt. Bij brug 5 is de Maligne rivier breed, teruglopend stroomopwaarts naar brug 1 zien we het smaller worden, tot een kloof.
Bij een rest area picknicken we en Rens rommelt aan de rivier.
In de buurt van Medicine Lake zien we de gevolgen van eerdere bosbranden. Alleen de zwartgeblakerde stammen staan er nog. We prijzen ons gelukkig, dat op een paar dagen in de rook rijden na, wij er geen hinder van ondervinden.
Maligne lake ligt aan het einde van Maligne road, daar stappen veel mensen op de boot om 21 km verder op het meer, Spirit Island te zien. Heilige grond voor de First Nations, de oorspronkelijke bevolking.
Wij stappen Moose trail rond en niet op de boot.
Op de terugweg zien we voorbij de ingang van Maligne Canyon opnieuw een elk. Best groot! Totdat we ri Lake Annette rijden om daar nog even te zwemmen. Die was pas GROOT!
Terug bij Lobstick lodge draaien we nog laatste wasje, pakken in en sloten de dag af in het zwembad en de hottub buiten.

1. Marleen:
    31 augustus 2023
    Paspoort, pinpas, telefoon...haha. Zeer toepasselijk, ga t opzoeken. Herkenning 100 %.
    Die Elk, wat een beesten zeg. Indrukwekkend. Veel plezier met de roadtrip verder!
  2. René Ouwehand:
    1 september 2023
  3. Carla Charleston:
    31 augustus 2023
    Wat een mooie ervaringen weer, geweldig hè die dieren, de meeste lijken ook zo mak,, ze kijken bijna niet op of om, fijn dat jullie zo genieten, nog een goede trip verder, of is het nu voorbij? Zag huidige locatie AirPort Calgary, dan goede reis naar huis, en tot ziens
  4. Riet:
    31 augustus 2023
    Zo'n vakantie gaat gauw voorbij. Nog veel plezier in de laatste uren in Canada, daarna een goede terugreis!
  5. Elisabeth Ouwehand:
    was het prachtig
  6. Evelien:
    31 augustus 2023
    O ,jee, we kunnen gewoon niet meer zonder telefoon.🙈. Weer mooi stuk natuur gezien ,zeg.geniet nog even en als jullie vertrekken, goeie reis naar huis
  7. Hans van Dijk:
    31 augustus 2023
    Mooie reis hebben jullie gemaakt. Zag op de foto’s de skieschans, hebben wij ook op gestaan . Hoog hé zonder sneeuw.
  8. Jolanda Van dijk:
    1 september 2023
    Wat een geweldige reis , met al de mooie foto’s die voorbij zijn gekomen.