Penang

15 augustus 2018 - Georgetown, Maleisië

We vlogen ook dit keer vanaf Brussel, stukken goedkoper. Tot aan Dubai lekker films gekeken. De volgende vlucht vooral geslapen. In Kuala Lumpur na de controles met de bus naar het andere vliegveld om door te reizen naar Penang. Onze taxi stond klaar, even gemakkelijk doen. We hebben in Palanquinn Heritage Suite een ruime 2 kamer suite in een straatje met koloniale huizen. Rondom zien we de torenflats en vanaf het balkon kijken we zo naar één van de vele eetstalletjes waar het een komen en gaan van klanten is. Vanwege een infectie die Rens thuis nog opliep, heeft hij een antibiotica kuur te gaan. Pilletje doorslikken gaat niet van harte. Gelukkig ook hier de 7 Eleven en lukt het met de aardbeien yoghurt best aardig. In Penang is veel straatkunst. Muurschilderingen, gietijzeren figuren. We dwalen door de oude stad. Bekijken ook de pieren aan zee waar hele wijken op zijn gebouwd. Dat scheelde vroeger in de te betalen belasting. Lunchen doen we in het Eastern & Oriental Hotel. Om ons te verplaatsen gebruiken we Grab. De Aziatische Uber. Werkt supermakkelijk en goedkoop. Achter ons huis liggen 2 grote tempelcomplexen. Eerst naar de reclining buddha. De Birmese tempel wellicht later nog. Bij het eetstalletje naast ons regelt Rens een gebakken ei. Wij een pakketje rijst. Verderop een foodcourt waar we heerlijke saté nemen. Om 22u naar bed. Hopelijk de jetlag voorbij. Nog niet helemaal jetlag vrij, zijn Rens en René naar de Birmese tempel geweest. Daarna ontbijt en met Grab naar Penang Hill. Treintje omhoog. Net wat koeler dan in de stad. Door het bos gewandeld, dusky leaf monkeys gespot. Lange staart, mooi kopje. Heerlijk geluncht bij David Brown's. Daarna moest Rens op de foto. De slangen bleven in hun hok, Rens wilde de kaketoe en kreeg ook de ara. Daar stond hij dan. Beetje zwaar en scherpe klauwen. Je moet er wat voor over hebben. Trein en grab terug. Snel wat boodschappen bij 7 Eleven. En nog eten in een mega shopping mall. Contrast tussen overdadige luxe en normale dagelijkse leven is dan best groot.

1. Arno:
    Have fun
  2. Evelien:
    15 augustus 2018
    Genieten enne rens een sportman als jij ,maak zich toch niet druk om een pilletje, hoppa slikken en weg is ,topper
  3. Dick en Riet Ouwehand-Struijk:
    15 augustus 2018
    Stoer Rens, met twee van die grote vogels. Jullie eten er weer goed van. Omdat ik dit jaar 50 jaar lid ben van Natuurmonumenten kregen we vandaag in het bezoekerscentrum in 's Graveland gratis chocolademelk. Toch aardig. Groeten.