Historisch

9 augustus 2016 - Tambon Ban Tai, Thailand

Het dagje resetten in het waterpark heeft zijn vruchten afgeworpen. Rens lijkt de Thaise tijdzone opgepikt te hebben en heeft heerlijk geslapen en wij ook wel. Maar goed ook, want om 8u30 werden we opgepikt voor een kanotocht met Ikankayak op de river Kwai. Zes kilometer met de stroom mee, eindigend onder de bekende brug. Onderweg spotten we tempels, lotusbloemen, zilverreigers en ijsvogels. Bij het eindpunt moesten we de waterbuffels ontwijken, die daar hun zwemles kregen; of was het een cow-wash? Een lekker ontspannend tochtje en om af te koelen doken we bij Sabai@Kan in het zwembad.
Daarna zijn we een stuk gaan wandelen en lunchten we bij Ten o'clock. Rens testte (twee keer) de aardbeientaart en constateerde dat deze even lekker is als de bramentaart van oma. Hoewel Rens eigenlijk vond dat we genoeg gelopen hadden, zijn we nog verder naar de oorlogsbegraafplaats gegaan. Daar zijn zo'n 7000 militairen, waaronder bijna 1800 Nederlanders begraven. Indrukwekkend. Ook zagen we een oude stoomlocomotief van de Birma spoorlijn. Met de brommer-zijspan-taxi reden we terug naar ons resort. En dook Rens weer in het zwembad. Het schijnt hier in Kanchanaburi al 3 jaar niet echt geregend te hebben, de paar druppels aan het einde van de middag zullen dan ook niet echt geholpen hebben. En nu is de truc om nog niet in slaap te vallen... anders komt er van eten niets meer. En ook dat is belangrijk!