Het stinkt hier

8 augustus 2016 - Tambon Ban Tai, Thailand

Rens zijn bioritme is nog niet helemaal gewend aan de nieuwe tijdzone. Blijkbaar wou hij gister laat naar bed, maar wel in NL-tijd... dus zaten Rens en Ilse om 2u een paar potjes uno te doen. Daarna is Rens lekker in slaap gevallen en fungeerde Ilse om 9u als onze wekker en konden we mooi aanschuiven aan het ontbijt.
Om Rens verder te helpen in het resetten zijn we vandaag naar West Wonder waterpark geweest. Lekker rustig en zo konden we alle glijbanen zonder wachten testen en heel lazy in de lazy river drijven. Makkelijk vermaak en Rens ging vrolijk door. Twee glijbanen waren voor Rens en Ilse iets te spectaculair; ik kon het niet laten. De ene ging bijna loodrecht naar beneden en bij de andere werd je via een valluik naar beneden gelaten om daarna door een soort van looping verder te gaan. Mijn zwemshirt werd een topje en mijn boxershort zocht ook een weg omhoog. Maar wel lachen hoor. Al leken de thaise toeristen het vooral eng te vinden.
Vanaf en naar Sabai@Kan resort wandelden we door de stad. Althans er schijnen ruim 90.000 mensen te wonen. Maar het voelt meer als een druk dorp.
In vergelijking met 2 jaar geleden maakt alles veel meer indruk op Rens. Ieder geurtje wordt beoordeeld. "Het stinkt hier" is wel 100 keer gezegd. Maar op de vuilnisbakken hier en daar na, valt dat echt wel mee. Ook spot Rens iedere hond met mega afstand. Wil dan spontaan niet verder of verwacht gedragen te worden. Als we zeggen naar de 7-eleven te gaan, ontstaat er luid protest: er lag gister een hond voor de deur te slapen. En dat blijkt de hond nog steeds te doen. Maar Rens is zo overtuigd, zelfs het aanbod van een ijsje maakt geen indruk. Poesjes daarentegen zijn geen probleem. Een gecko bij daglicht kan nog net, zodra de duisternis valt ziet hij in iedere schaduw opeens een gecko. En omdat er gister eentje in de badkamer zat, wil hij er niet meer alleen in. Pfff best vermoeiend.
O ja, nog een wijze les (die ik eigenlijk wel ken), ook achter de wolken schijnt de zon en hier in Thailand er dwars doorheen. Dankzij mijn zwemshirt alleen mijn nek, gezicht en armen goed rood.
Morgen gaan we kanoën op de Kwai river. En zal ik niet vergeten zonnebrand te smeren....